Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Vilket stöd...

Av nellieojag - 2 mars 2015 15:56

jag får i detta med att dra ner på psykofarmaka! Av familj irl och vänner på Facebook. Tack! Med det stödet kommer jag att lyckas.


Tänker på min man som stannat hos mig i alla år jag varit sjuk. Jag har bönat och bett flera gånger om att han ska lämna mig och hitta en normal fru och mamma åt våra barn. Men han har aldrig svikit mig. Han har funnits där som en trygghet hela vägen. Från det att jag satt i duschen och dunkade huvudet i väggen, genom alla depressioner och självmordstankar och i alla manier har han stöttat mig. Utom i en mani. Min höns-mani. Men det tar vi en annan gång.


Framgångsreceptet är inte klart men början är (med hjälp från er):


- vitaminer/mineraler (check)

- sömn

- kost

- frisk luft

- vänner (den här punkten är svår. Jag HAR ju inga bra vänner som jag umgås med så detta blir en utmaning!)

- dans (var? när? hur?)

- sång (har blivit inbjuden på att sjunga Gospel på söndag - peppa mig!)




 
 
Ingen bild

agneta.lehto@spray.se

2 mars 2015 16:24

Tack! För inbjudan, önskar av hela mitt <3: a att du ska bli fri och frisk. <3 <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellieojag - 3 mars 2015 11:18

Ångest. Över hur livet blivit och vad jag INTE blivit. Svårt att rycka upp mig. Jag ligger i sängen. Tårarna rinner. Tänker på vad jag borde göra men orken finns inte. Ska ligga här och koncentrera mig på att andas, inte ta någon lugnande, sen ska ja...

Av nellieojag - 3 mars 2015 07:10

Sitter och tänker, oroar mig. Funderar över M´s skolgång. Trots att jag sa till mannen igår att "nu tar jag bort kravet om vanlig skola för henne. Huvudsaken hon blir frisk. Så får hon plugga sen". Men som förälder kan man känna sig väldigt ledsen at...

Av nellieojag - 3 mars 2015 03:59

Varenda natt vaknar jag av mig själv prick kl. 03,30. Klarvaken. Grubblar inte. Men vill sova! ...

Av nellieojag - 2 mars 2015 15:28

med att jag bestämde mig för att ta över rodret och det ska jag, gör jag. Det är en sak som är säker.   Förmiddagen bestod av besök på Bup med äldsta tjejen M. Hon har troligtvis någon form av social fobi eller liknande - finns diagnosen skolfobi...

Av nellieojag - 2 mars 2015 09:49

Näää hörni, nu räcker det! Jag har varit en slav under min sjukdom (bipolär) de senaste 8 åren. Gått på tunga mediciner som bara gjort mig konstigare och sjukare med fler biverkningar. Gjort mig trött, seg, förvirrad och känslosval. Nu ska jag slut...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards